aardappelen

VERHOOG VOLUME EN MARGES DOOR SNELLER TE KUNNEN HANDELEN

Verkoop IcoontjeOm snel en effectief te kunnen verkopen zijn er twee zaken voor uw bedrijf van belang. In eerste instantie is het maken en vastleggen van afspraken met uw afnemers omtrent zaken als EDI, facturatie, afwijkende prijseenheden (stuks of kilogram), verzamelfacturatie op basis van periodes, kwaliteiten, emballage, bonussen en SSCC-labels essentieel. Daarnaast is inzicht en grip op voorraadbeschikbaarheid voor uw verkopers van belang om gemaakte afspraken na te komen en te kunnen acteren op uitzonderingen. Het pakket kent een bijzonder uitgebreide set aan verkoop– en forecasting mogelijkheden die bovenstaande zaken standaard ondervangen. Het stelt u in staat om sneller en beter te handelen, waardoor volume en marges zullen toenemen.

Snelle order invoer

  • Klantenassortiment: toon historie van wat klanten de voorgaande weken hebben besteld en voer eenvoudig een verkooporder in vanuit het assortiment.
  • Bellijsten: frequentie en tijdstippen voor telefonische orderintake en verzenddagen.

EDI berichten uitwisselen met afnemers en toeleveranciers

U kunt handmatig EDI-berichten versturen of geautomatiseerd in batches. Standaardberichten in SI Foodware AX zijn: ORDER, APERAK, DESADV en INVOICE. Incl. Back hauling, Cross-Docking en Emballage.

Klantrelaties beheren en optimaliseren

Microsoft Dynamics AX beschikt standaard over CRM-functionaliteit die u helpt om klantrelaties te beheren en te optimaliseren. Hiermee kunt u de productiviteit van uw verkopen en de effectiviteit van uw marketing stimuleren, dankzij inzichten in bedrijfsinformatie en campagnebeheer .

CRM helpt de kosten te verlagen en de winstgevendheid te verhogen door bedrijfsprocessen te organiseren en te automatiseren, zodat klanttevredenheid en -loyaliteit op het gebied van verkoop, marketing en klantenservice worden vergroot. CRM-oplossingen kunnen ROI opleveren via marketingautomatisering, klantenservices en automatisering voor het verkoopteam.

Kassasystemen en online verkoop

Of uw klant zich nu fysiek in de winkel of op internet bevindt, overal heeft u direct zijn of haar aankoopinformatie beschikbaar en u kunt de klant optimaal helpen. Met de AX POS (Point of Sale) app voor tablet en telefoon verkrijgt u nog verdere e-commerce en sociale media integratie. Dynamics AX beschikt daarnaast over een standaardkoppeling voor kassasystemen.

SLIMMER INKOPEN MET VRAAGVOORSPELLING

Op basis van historische data kan Microsoft Dynamics AX de vraag van uw klanten voorspellen. Deze kunt u eventueel handmatig aanpassen en vervolgens importeren in verschillende vraagmodellen. Deze modellen tonen scenario’s waar u uw inkoopbeleid op aan kunt passen, zodat u kosten minimaliseert en tijdig inspeelt op pieken in de vraag.

Questions about ERP for food?

Send an e-mail to info@sifoodware.com or have us contact you:

Neem contact met mij op